قدسیان

ساخت وبلاگ
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه نشست رؤسای جهاد دانشگاهی کشور در شیراز گفت: بحمدالله با حمایت مقام معظم رهبری و درایت دولت بحث هسته‌یی به اتمام رسید. جهاد دانشگاهی نیز به سهم خود از تلاش‌های انجام شده بویژه توسط دستگاه دیپلماسی قدردانی می‌کند.
وی با بیان این که در شرایط تحریم پیشرفت حاصل نمی‌شود، تاکید کرد: ما در شرایط عادی و دور از تحریم می‌توانیم با مدیریت خوب به توسعه مناسبی در همه بخش‌ها دست پیدا کنیم؛ البته ایران نشان داد که هر زمان اراده کند کارها را به خوبی انجام می‌دهد.
وی با بیان این که مجموعه نظام در موضوع برجام اراده کرد تا موضوع را به شکل مناسبی حل و فصل کند، به توانمندی‌های علمی و اجرایی موجود در ایران اشاره و اضافه کرد: نهاد جهاد دانشگاهی بهترین مثال از توانمندی‌های کشور محسوب می‌شود.
طیبی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا پیشرفت را حاصل توسعه فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه و توسعه آموزش دانش‌های تخصصی دانست.
طیبی گفت: ما در جهاد دانشگاهی اثبات کردیم که هر جا منابع تامین شد، به اهداف خود رسیدیم؛ طی سال‌های گذشته تا کنون کارهای شایسته‌ای توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است و از این نهاد می‌توان به عنوان یک نمونه‌ موفق یاد کرد که هر زمان تصمیمی گرفت کاری را خوب انجام دهد، آن کار به خوبی انجام شد.
وی گفت: جهاد دانشگاهی با حرکت علمی و فناورانه و برندسازی، تابوهای سال‌های تحریم و تحقیر و تبلیغ غرب را مبنی بر این که تنها چشم‌آبی‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند، شکست. ما نشان دادیم ما هم می‌توانیم در مرز علم حرکت کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی در عین حال گفت: علی‌رغم همه الگوهای موفق زیرساخت‌ها و منابع موجود، اقتصاد ما یک اقتصاد وابسته است و ما همه از این موضوع رنج می‌بریم؛ حاصل این اقتصاد وابسته بیکاری جوانان و سطح درآمد عمومی کشور است که مجموعه مشکلات موجب بروز اشکالاتی در کشور شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه تحریم‌ها ظالمانه بود؛ اما نمی‌توانیم همه مسائل و مشکلات را گردن تحریم بیندازیم، ما باید قبول کنیم که دانش و فن لازم برای رفع نیازهای توسعه‌ای خود را در اختیار نداریم.

طیبی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بزرگترین سازمان علمی و فناورانه غیر دولتی است و اثبات کرده که مشکلی در توسعه علم و فن نداریم. ما تاکنون اراده نکرده بودیم روی پای خودمان بایستیم که علت اصلی آن هم اقتصاد نفتی و رانتی است. فکر می‌کردیم با اتکا به این اقتصاد می‌توانیم به راحتی بدون نیاز به خارج از کشور مسائل خود را حل کنیم. حالا و در این شرایط پساتحریم یک فرصت طلایی‌ ایجاد شده است؛ اما نباید اشتباهات گذشته تکرار شود، باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کرد که ایران به کشوری پیشرفته تبدیل شود.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برداشت غلطی از اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، گفت: ما فکر می‌کنیم اقتصاد دانش‌بنیان این است که در همه زمینه‌ها باید توسعه بر مبنای دانش فناورانه باشد؛ یعنی این که اقتصاد دانش‌بنیان را تنها در مسیر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین دیده‌ایم.

وی تصریح کرد: در دنیا تنها 10 تا 15 درصد از اقتصاد را فناوری‌های نوین شامل می‌شوند و 75 درصد باقیمانده در اختیار سایر فناوری‌هاست.

وی ادامه داد: بحث دیگری که مرتب عنوان می‌شود، دانش‌بنیان اداره کردن جامعه است؛ اما اگر اداره دانش‌بنیان جامعه کارشناسی و علمی نباشد، بهترین ایده‌ها هم دچار مشکل می‌شود. «مسکن مهر» نمونه‌ای از این موضوع بود؛ ایده مسکن مهر کار بسیار خوبی بود اما وقتی با کار علمی و کارشناسی همراه نشد، به یک مشکل تبدیل شد یا نمونه‌ای دیگر «طرح‌های زودبازده» بود.

طیبی با بیان این که در بحث‌های مطرح شده طرف صحبت وی دولت نیست، گفت: ما باید تا افق 2014 مدل خوبی برای اداره جامعه ارائه دهیم و مسؤولان با باور به توان ملی و برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای وضعیت موجود و بهره بردن از توان داخلی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که نباید تجارب تلخ گذشته را تکرار کرد، لزوم طبیعی در تفکر و نگاه به حوزه مدیریتی را یکی از الزامات دستیابی به اهداف توسعه‌ای دانست و عنوان کرد: اگر نسبت به توان ملی دچار شک هستیم، باید شرایط اثبات توانمندی را ایجاد کنیم. همیشه مسؤولان می‌گویند به توان موجود شک دارند؛ پس باید شرایط اثبات را فراهم کنیم و سازمان‌های ارزیابی ایجاد کرده و با بررسی توان مطرح شده مشکلات را متوجه شویم و بستر را برای ارتقاء فراهم کنیم.

وی یکی دیگر از نیازها را اصلاح نظام نوآوری در کشور برشمرد و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان وقتی ایجاد می‌شود که نظام نوآوری درستی داشته باشیم. علت این که سیاست‌گذاری می‌کنیم اما تبدیل به اجرا نمی‌شود، نبود نظام نوآوری درست است.

طیبی اضافه کرد: یک مدیر علاوه بر داشتن تعهد و ایمان باید علم باور و فن‌باور باشد؛ زیرا مدیر است که باید یک حرکت را جلو ببرد و در مقابل شیطنت‌ها بایستد.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی پیشرفت یک اقدام درازمدت است،‌ تاکید کرد: انتظار نداریم که یک دولت در مدت چهار یا هشت سال بسیاری از مشکلات را حل کند. ما برای حل مشکلات نیازمند وفاق و وحدت ملی هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت مساله‌ اصلی کشور است و برای این موضوع نیاز داریم بین سیاسیون و عقلای قوم وفاق کاملی برای دستیابی به این هدف مهم وجود داشته باشد؛ ما ناراحت می‌شویم که وقتی مساله‌ای مانند سیاست خارجی و برجام مطرح است، بی‌رحمانه به هم می‌تازیم و این اصلا شیوه خوبی نیست. حتی مدیران کشورهای خارجی هم در مسائل ملی علی‌رغم داشتن تمام اختلاف نظرها با هم یکدل و متحد هستند.

طیبی تاکید کرد: پیشرفت باید متکی بر اخلاق و عدالت باشد. ما قله‌های ثروت و دره‌های فقر نمی‌خواهیم. اگر پیشرفت با عدالت و اخلاق همراه نباشد، به توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم انسانی و ملی و طبیعی در کشور گفت:‌ ما با داشتن این همه منابع نباید نگران توسعه باشیم و باید با برنامه‌ریزی به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی با بیان این که یکی از نگرانی‌های کشور وجود فارغ‌التحصیلان فراوان و غیر متناسب با نیازهای موجود است، گفت: این نگرانی با برنامه‌ریزی آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی قابل رفع است و ما در جهاد دانشگاهی با این باور توسعه فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه و آموزش‌های تخصصی را دنبال کرده و سعی کردیم الگوسازی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز در جهاد دانشگاهی و در سطح کشور هدف دستیابی تمام واحدها به پیشرفت متوازن است. برنامه‌ریزی هم در این زمینه انجام شده و به دنبال تامین منابع هستیم. البته دستیابی به این مهم نیازمند برنامه‌ریزی است که برای حصول آن نیز پیگیری‌هایی انجام شده است.

طیبی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در بودجه سال 95 گفت: در جدول 14 پیش‌بینی‌هایی انجام و منابع خوبی برای پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است. از طرفی در بودجه سال 95 منابع خوبی نیز برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی یکی دیگر از رویکردهای جهاد دانشگاهی را عرضه محور کردن فعالیتها عنوان کرد و گفت: از این به بعد سعی کرده‌ایم که تقاضا محور باشیم و در دیدار با مقام معظم رهبری نیز ایشان بر این موضوع تاکید کردند که جهاد دانشگاهی باید نقش خود را در نقشه جامع علمی دنبال کند.

طیبی با اشاره به تعیین هفت ماموریت در سند تصویب شده نقشه جامع علمی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال ایفای نقش محوری و تاثیرگذار خود در نقشه علمی جامع کشور است.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد انقلابی در حوزه نفت و صنایع نفتی به برخی از دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی جهاد دانشگاهی در این حوزه اشاره و تصریح کرد: همه می‌دانند ورود به صنعت نفت کار بسیار دشواری است؛ اما جهاد دانشگاهی به این عرصه ورود کرد و البته عملکرد موفقی هم داشت. ما دین خود را به نفت ادا کرده‌ایم و از این پس هم در همین مسیر حرکت خواهیم کرد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مرحله دوم طرح امنيت محله محور و جمع آوری و امحا محصولات مخرب فرهنگی در جمع خبرنگاران در سخنانی از جمع آوری 5 ميليون و 500 هزار حلقه سی دی غير مجاز و بازی‌های رايانه ای خبر داد.
وی همچنین از شناسايی 47 باند خبر داد و گفت: در اين راستا ٤٥٠ نفر دستگير شدند.
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به تفاهم با وزارت ارشاد اشاره كرد و گفت: طی 4 ال 5 ماه گذشته 3 ميليون سی دی فيلم‌های سينمائی خانگی كشف شد، که  به صورت غير قانونی كپی می‌شد.
به گفته وی، تهیه و توزیع لوح‌های فشرده غیرمجاز و مخرب(فیلم و بازی‌های رایانه‌ای) با هدف منحرف کردن فکر، باور و اعتقادات جوانان و نوجوانان انجام می شود که این هشداری برای خانواده ها به منظور نظارت بیشتر بر رفتار و فعالیت فرزندانش است.
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که دستگیر شدگان به غیر از سرکرده باندها، افرادی هستند که به صورت خرده فروشی، سی دی های مبتذل و غیراخلاقی را در محدوده مدارس و مراکز آموزشی تهران عرضه می‌کردند، گفت: همچنین  فروش سی دی و محصولات فرهنگی مجاز در سوپرمارکت ها و مغازه های که مجوز عرضه این محصولات را ندارند نیز ممنوع است.
 

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد:


معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل تنبلی چشم، انحرافات چشمی است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد اعتضادرضوی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: در صورتی که عیب انکساری دو چشم با هم تفاوت داشته باشد و یک چشم بیشتر از چشم دیگر باشد، چشمی که عیب انکساری بیشتری دارد، ریسک ایجاد تنبلی چشم در آن وجود دارد، همچنین یکی از علل تنبلی چشم، انحرافات چشمی است و باید در اولین فرصت درمان متناسب برای آن انجام شود و اگر به لحاظ بالینی عیب انکساری قابل توجهی داشته باشد نیز باید تشخیص داده شود و درمان آن با استفاده از عینک است.
وی عنوان کرد: ممکن است یکی از علائم تنبلی چشم انحراف باشد، اما در موارد زیادی کودک علامت زیادی ندارد و فقط با تست‌های تشخیص غربالگری، مانند تعیین نمره عینک و معایناتی که باید انجام شود و معمولا مراکز بهزیستی این کار را در سنین مهدکودک انجام می‌دهند، قابل تشخیص است.
اعتضادرضوی در خصوص علت بروز تنبلی چشم، خاطرنشان کرد: تنبلی چشم به علت عدم وجود تجربیات بینایی مناسب در سنینی که قسمت بینایی مغز در حال رشد و تکامل است، رخ می‌دهد و عمدتا این تکامل در دهه اول زندگی است و هر چه سن پایین‌تر باشد، امکان ایجاد تنبلی چشم بیشتر خواهد بود و درمان آن نیز در دهه اول زندگی و زیر سن پنج سال خیلی مهم است که صورت گیرد.
وی در خصوص عوارض تنبلی چشم، عنوان کرد: عوارض تنبلی چشم کاهش دید است که ممکن است باقی بماند و در سنین بالا نیز دید چشم بهتر نشود و عارضه‌ جدی آن نیز این است که اگر تنبلی چشم کودک در همان سن پایین درمان نشود، ممکن است کودک دچار نقص دید دائمی شود.
فوق تخصص گلوکوپلاستی و استرابیسم با بیان اینکه یکی از علل مهم اختلال دید در کودکان، نوجوانان و تا حدی جوانان، تنبلی چشم است، افزود: تست غربالگری، مخصوصا پیش از ورود به دبستان برای تشخیص تنبلی چشم است که امکان دارد به علت عیوب انکساری یا داشتن شماره عینک باشد و اگر در سنین پایین تشخیص داده نشود و از عینک استفاده و تنبلی چشم درمان نشود، ممکن است مشکل ایجاد شود.

کلید ‫واژه‌های مطلب:

|

|

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:30

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از تسنیم،پروفسور علی گرجی در نشست خبری پنجمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه و ترومای کودکان اظهار داشت: در همه کنگره‌های علمی ایده‌آل‌هایی ارائه می‌شود زیرا وظیفه مراکز تحقیقاتی اهدای ایده‌آل‌ها در دنیا است تا نقایص کشورها همچون ایران مثلا در زمینه ایمنی راه و ترومای کودکان برطرف شود.

وی با اشاره به بیش از 17 هزار کشته در سال بر اثر تصادفات در کشورمان که حدود 3 تا 4 هزار نفر از این کشته شدگان کودک هستند افزود: امروز در کشورمان به شرایطی رسیدیم که می‌توانیم فرهنگ صندلی کودک در خودروها را نهادینه کنیم چون زمانی پدرها خودشان کمربند ایمنی نمی‌بستند ولی امروز وقتی والدین خود کمربند ایمنی می‌بندند می‌توان فرهنگ صندلی کودک را نهادینه کرد البته صنایع این کشور نیز باید صندلی کودک ارزان و با کیفیت تولید کنند ولی مهمتر از آن فشار افکار عمومی برای تهیه صندلی کودک به صنایع است.

مدیر مرکز تحقیقات شفا در بیمارستان خاتم و رضوی مشهد در ادامه با تضمین اینکه تولید صندلی کودک که هم می‌تواند برای بخش خصوصی سودآور و همچنین خدمتی برای کشور باشد گفت: اگر از همین امروز فرهنگ صندلی کودک را شروع کنیم سال آینده از کشته شدن 2 هزار کودک جلوگیری خواهیم کرد. یعنی 2 هزار پدر و مادر نیز داغ فرزند نخواهند دید از طرفی با فرهنگ‌سازی صندلی کودک این کودک برای 15 سال آینده خود زمینه‌های فراگیری قوانین راهنمایی رانندگی را آموزش می‌بیند زیرا در گذشته به پدر و مادرها آموزش درست راهنمایی و رانندگی ارائه نمی‌شد.

گرجی با تاکید بر صرفه‌جویی بسیار برای کشور در صورت استفاده از صندلی کودک عنوان کرد: سالانه بین 60 تا 100 هزار کودک بر اثر تصادفات مجروح می‌شوند که متعاقبا هزینه‌های بسیار سنگینی بر حوزه سلامت وارد می‌شود و نشانه‌های آن نیز همین بی‌پولی بیمه‌ها است. پس اگر بیمه‌ها و وزارت بهداشت برای پیشگیری هزینه کنند مطمئن باشید این هزینه هزار میلیارد تومانی درمان بر اثر تصادفات را می‌تواند صرفه‌جویی کند و ده‌ها بیمارستان و یا مراکز بهداشتی بسازد.

رئیس مرکز تحقیقات صرع دانشگاه مونستر آلمان، با مقایسه‌ای بین مرگ و میر کودکان ایرانی و سوئدی بر اثر تصادفات افزود: در ایران حدود 3 هزار کودک در اثر تصادفات کشته می‌شوند در حالیکه سالانه در سوئد فقط 4 کودک زیر 12 سال بر اثر تصادف فوت می‌کند. 

وی ادامه داد: امروزه ما مشاهده می‌کنیم خانواده‌ها برای آینده کودکشان مثلا دختر خود جهیزیه تهیه می‌کنند ولی باید در گام نخست ایمنی این کودک را تامین کرد تا زنده بماند بنابراین با صندلی کودک می‌توان 70 درصد جان نوزادان را در تصادف نجات داد و برای کودکان 2 تا 7 سال نیز با بکارگیری صندلی کودک 55 درصد جان آنان در تصادفات نجات پیدا می‌کند البته به شرط اینکه صندلی کودک استاندارد و به درستی در داخل خودرو بسته شود.

گرجی در ادامه به مسئله استفاده کلاه ایمنی برای کودکان در زمان دوچرخه‌سواری تاکید کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته یک کودک و فردی که قد آن 1.20 سانتیمتر نباشد حتی اجازه سوار شدن به صورت راکب موتورسیکلت را هم ندارد بنابراین اگر مردم 30 درصد این موارد را رعایت کنند در ایمنی و سلامت جان بسیار جلو می‌افتند.

مدیر مرکز تحقیقات شفا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء عنوان کرد: امروزه کشورهایی در کلوپ کشورهای پیشرفته از نظر ایمنی راه‌ها تعریف می‌شوند که  5 قانون مهم را رعایت کنند که در کشور ما 4 اصل آن رعایت می‌شود یعنی کلاه ایمنی، بستن کمربند، عدم استفاده از الکل و مواد مخدر در رانندگی و پرهیز از گوشی تلفن همراه در ایران یک اصل قانونی است ولی هنوز استفاده از صندلی کودک جزو قانون به حساب نمی‌آید در حالیکه در همین عربستان که به صورت قبیله‌ای اداره می‌شود این 5 اصل در رانندگی قانون شده است و می‌طلبد در شرایط جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی از نامزدها این مباحث مطالبه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ زمانی وزارت آموزش و پرورش و خودروسازان در این همایش‌های بین‌المللی ایمنی راه شرکت نمی‌کنند، افزود: متاسفانه در کتب درسی فرمول‌هایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که هرگز به کارشان نمی‌آید در حالیکه باید آموزش‌های همگانی از جمله عبور و مرور صحیح از خیابان به دانش‌آموز آموزش داده شود. مدارس باید زندگی مناسب و ایمن را به بچه ها یاد دهند همانطور که در کشور آلمان دروس دانش‌آموزان فراگیری چگونه عبور کردن از خیابان است. بنابراین آموزش و پرورش باید برای ارائه آموزش‌ها حساس شود زیرا سالانه 3 هزار کودک در ایران بر اثر تصادف می‌میرد.

گرجی در خاتمه با اشاره به آمار 100 هزار نفری مجروحیت کودکان بر اثر تصادف که 3 هزار نفر از آنها نیز جان می‌دهند، خاطر نشان کرد: ساختار شهری در کشورمان نیز باید به طوری باشد که در اطراف مدارس مانع یا سکویی قرار نداشته باشد تا دید دانش‌آموز و راننده دچار اختلال شود و علائمه راهنمایی و رانندگی نیز باید در اطراف مدارس بسیار قرار گیرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنم خودروسازان نیز هر از گاهی برای فروش بهتر خودروشان هدایایی اهدا می‌کنند بهتر است به خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند صندلی کودک اهدا کند.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 111 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:50

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از تسنیم،

مجتبی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: دادسرا برای مرتضوی در ارتباط با بخشی از اتهامات از جمله استخدام 500 نفر، منع تعقیب صادر کرد که نسبت به این موضوع اعتراض کردیم. تا جایی که اطلاع یافتیم، دادگاه نظر دادسرا مبنی بر منع تعقیب را تأیید کرده است.

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی در خصوص ارجاع دوباره پرونده مرتضوی به دادسرا نیز گفت: با توجه به اینکه اتهامات در نظر گرفته شده در کیفرخواست، متناسب با جرم نبود، کیفرخواست با نظر قاضی به دادسرا برگشت تا اصلاح شود و نواقص را رفع و دوباره تفهیم اتهام جدید کنند.

نظری توضیح داد: یکی از اتهاماتی که برای مرتضوی مطرح شده بود، تصرف در اموال سازمان بود در حالی که تصرف مجازات بسیار کمی دارد و به عنوان مثال شامل کارمندی می‌شود که خودروی دولتی را بر می‌دارد و با آن به مسافرت می‌برد اما قصد مالکیت آن را ندارد و فقط استفاده می‌کند. در این پرونده، بحث تصرف مطرح نیست زیرا پول‌هایی از منابع سازمان به اشخاص و افراد مختلف داده شده است.

وی ادامه داد: در جریان انعقاد قرارداد با بابک زنجانی نیز ما معتقدیم این کار به معنای واقعی تبانی است زیرا بدون هرگونه کارشناسی و اجازه از هیئت امنا صورت گرفته است. این کار در حدی بوده که باید هیئت امنا متشکل از چندین وزیر اجازه می‌دادند در حالی که قرارداد به تنهایی و بدون حضور مدیرمالی و افراد مؤثر امضا شده که جنبه تبانی دارد. در کیفرخواست این موضوع، اهمال در انجام وظیفه گرفته شده بود که متناسب با جرم نبود به همین خاطر به دادسرا برگشت تا اصلاح شود.

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که اگر بازپرس پرونده همچنان بر نظر خود پایبند باشد، تکلیف چه می‌شود افزود: در این صورت به نظر دادسرا اعتراض می‌شود و موضوع برای حل اختلاف به دادگاه می‌رود.

به‌گزارش تسنیم، این بخش از پرونده مرتضوی، مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است که نخستین جلسه آن 25 آبان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار و به شکایت پالیزدار و شکات خصوصی رسیدگی شد.

جلسات دوم و سوم این پرونده مبنی بر رسیدگی به موضوع تأمین اجتماعی نیز 16 و 19 دی ماه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پیش‌تر بخشی از پرونده تأمین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، متهم را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد. دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی نیز، متهم را به رد مال به مبلغ 46میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است، محکوم کرد.

اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، سازمان تأمین اجتماعی و متهم پرونده به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کردند که  مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 101 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:50

دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه سی ام دی ماه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:50

به گزارش قدس آنلاین،  در حالی که پرویز مظلومی شخصا پیگیر عقد قرارداد با کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران شد و صبح روز سه شنبه به محض ورود تیموریان به ایران با او تماس گرفته بود اما این قرارداد هرگز نوشته و نهایی نشد.

این عدم توافق برای عقد قرارداد از آن جهت غیرقابل پیش بینی بود که هم تیموریان و هم مظلومی  تمایل داشتند که آندو در استقلال برای نیم فصل دوم به میدان برود اما با وجود این تمایل این قرارداد بسته نشد.

البته مسائل عجیبی هم در این مسیر وجود داشت و گمانه‌هایی در این رابطه وجود دارد، به عنوان مثال اینکه با وجود درخواست رسمی و رسانه ای مظلومی نام آندرانیک تیموریان در لیست خرید استقلال اعلام نشد که این می‌توانست نشان از مخالفت بخشی از بدنه باشگاه با این قرارداد داشته باشد حتی نظری جویباری هم اعلام کرد که «من را کنار گذاشتند تا بازیکن خودشان را بیاورند ».

اما علت اصلی عدم توافق آندرانیک تیموریان با باشگاه استقلال شاید این بود که تیموریان سال گذشته از استقلال پولی در یافت نکرد و در حدود یک میلیارد تومان طلبکار ماند، چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان هم مالیات وی که باید باشگاه پرداخت می کرده، پرداخت نشده است.

تیموریان اگر قصد داشت برای استقلال بازی کند باید یک میلیارد فصل گذشته را دریافت می کرد، ۶۰۰ میلیون تومان مالیات را هم از آنها می گرفت و برای نیم فصل دوم هم چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دریافت می کرد که مجموعا ۲ میلیارد تومان می شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران عصر روز سه شنبه جلسه ای با پرویز مظلومی و بهرام افشارزاده داشت تا تکلیفش را برای حضور در استقلال مشخص کند. ظاهرا در این نشست مسئولان استقلال حاضر به پذیرش پیشنهاد تیموریان نشده اند و در مقابل تیموریان هم پیشنهاد پایین مالی باشگاه استقلال را نپذیرفته است.

ضمن اینکه به دلیل مشکلات مالی که در باشگاه استقلال وجود دارد مسئولان حاضر به پرداخت بخشی از مطالبات این بازیکنان به صورت نقد نشده اند. به همین خاطر تیموریان راهی سایپا شد و پول نسبتا خوبی هم از این باشگاه دریافت کرد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:21

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علیرضا صلواتی در مراسم بهره برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری عنوان کرد: ورود این تعداد اتوبوس تازه نفس به ناوگان اتوبوسرانی حاصل تلاش خودرو سازان داخلی است و سعی می شود از این اتوبوس ها در تمام مناطق از جمله خطوط طولانی که از مرکز شهر شروع می شود و خطوطی که از مناطق محروم عبورمی کند، استفاده شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اظهار کرد: سرانه اشغال هر خودرو معدل 1/2 است که عدد بسیار پایینی است، اما به دنبال آن هستیم که از حالت خودروهای شخصی به سمت اتوبوس، دوچرخه و پیاده روی حرکت کنیم.
صلواتی با بیان اینکه  80 درصد خودروهای در حال تردد شهر اصفهان تک سرنشین هستند ،تصریح کرد: هر چه خودرو در کلانشهرها بیشتر حرکت کند، آلودگی هم به طبع بیشتر خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که وضعیت کیفی هوای اصفهان برحسب شاخص آلودگی هوا 151 است گفت: با توجه به این که این کلانشهر در تمام حوزه ها نمونه است ،باید از مشکل آلودگی هوا رهایی یابد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 نوع سیستم حمل و نقل عمومی در اختیار داریم گفت: اتوبوس های معمولی، بی آر تی، تراموا، مترو  از انواع سیستم های حمل و نقل عمومی است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی شهر اصفهان اذعان کرد: در حال حاضر فاز اول خط یک مترو ، 100 دستگاه اتوبوس ویژه بی آر تی که رضایتمندی بالای 90 درصد را دارد، 1100 دستگاه اتوبوس های معمولی و 10 هزار تاکسی به صورت خطی، گردشی در ناوگان حمل ونقل عمومی به شهروندان سرویس دهی می کنند و امیدواریم در سال آینده این تعداد اتوبوس حدود 2/5 برابر افزایش یابد.
 
وی افزود: ما ناگزیر به استفاده از حمل ونقل عمومی هستیم و امیدواریم شاهد توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی مختلف از جمله مترو، بی آر تی، اتوبوس و تاکسی باشیم.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:21

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، این موافقتنامه ما بین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسعود منتظری شهردار نجف آباد امضاء شد.
براساس این موافقتنامه قرار است مسیر 30 کیلومتری اصفهان تا نجف آباد برای راه اندازی قطارهای حومه ای در این مسیر در مدت سه سال آینده احداث شود و به بهره برداری برسد.
معاون وزير راه و شهرسازي در مراسم امضاي موافقت نامه احداث خطوط قطار حومه‌اي اصفهان - نجف‌آباد، اظهار کرد: براي اولين بار اجراي قطار حومه‌اي به طور مشترك با شهرداري‌ها آغاز شده است، چرا كه معتقديم بخش حمل و نقل ريلي حومه‌اي در كشور ما مغفول مانده بود اما برنامه اين است كه با همكاري شهرداري‌ها، اين موضوع را اجرايي كنيم.
محسن پورسيدآقايي با اشاره به اينكه مترو در شهرها پيشرفت خوبي داشته اما حلقه اتصال بين شهر مادر و شهرهاي اقماري، سازماندهي مشخصي پيدا نكرده است، افزود: مهمترين بخش اين غفلت اين بوده است كه متولي اين كار و تامين هزينه‌ها مشخص نشده بود، بنابراين لازم است تا در كشور يك سازمان مشخص براي قطارهاي حومه‌اي ايجاد كنيم.
مديرعامل شركت راه‌آهن با اشاره به اينكه پيشنهاد داده‌ايم در طول برنامه ششم شركتي را براي توسعه حمل و نقل حومه‌اي ايجاد كنند، گفت: در قرارداد ساخت قطار حومه‌اي نجف‌آباد، به مدلي كه دست يافتيم، مدل جديد و خوبي است كه با همكاري شهرداري و راه‌آهن انجام خواهد داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در اين قرارداد راه‌آهن به عنوان متولي قطار حومه‌اي است و بخشي از هزينه‌ها را كه بيشتر در حيطه كار شهرداري‌ها است، از جمله تملك اراضي، امور ايستگاه‌ها و استفاده از فضاي تجاري بر عهده شهرداري‌ها قرار دارد.
وي افزود: شركت راه‌آهن هم متقبل شده تا كار روسازي، ناوگان، بهره‌برداري و تعمير و نگهداري خط را انجام دهد.
پورسيدآقايي با اشاره به اينكه اين طرح مي‌تواند الگوي ساير شهرداري‌ها قرار گيرد، اظهار کرد: ساخت اين قطار حومه‌اي سه ساله به اتمام مي‌رسد و اميدواريم كه در ساير شهرها هم اجرايي شود.
وي با انتقاد از اينكه در گذشته خاستگاه قطار حومه‌اي را شهرهاي مادر تعيين مي‌كردند، گفت: وظيفه شهرهاي اقماري است تا براي حمل و نقل ساكنان خود، قطار حومه‌اي ايجاد كنند.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در سال اول بهره‌برداري از قطار حومه‌اي اصفهان – نجف‌آباد ۶۰ هزار مسافر با اين خط جابه‌جا مي‌شوند كه حجم قابل توجهي صرفه‌جويي در انرژي، كاهش آلودگي و تصادفات را به همراه خواهد داشت.
پورسيدآقايي، برآورد هزينه اين طرح را ۱۲۰۰ ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اين هزينه به صورت مشترك بين شهرداري و شركت راه‌آهن به اجرا مي‌رسد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:21

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال بارسلونا در حالی چهارشنبه شب دیدار رفت خود را برابر اتلتیکو بیلبائو برگزار می کند که لیونل مسی را به همراه ندارد. لوئیس سوارز هم بخاطر محرومیت این بازی را از دست داده است.

لوئیس انریکه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که مسی مصدوم نیست، اما طبق گزارش ها ستاره آرژانتینی که در بین دو نیمه دیدار مقابل بیلبائو زمین را ترک کرد، یک ناراحتی عضلانی دارد. اما به نظر می رسد که وی مشکلی برای دیدار مقابل مالاگا نخواهد داشت.

لوئیز سوارز و کلودیو براوو هم در لیست جایی ندارند، و بازیکنانی چون جوردی آلبا، ژرمی متیو و رافینیا هم مصدوم هستند.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

دکتر شربتدار که در اولین نشست رسانه ای خود با خبرنگاران سخن می گفت افزود: بودجه سال 95 شهرداری مشهد براساس 21 برنامه، 66 طرح و هزار و 400 پروژه عمرانی بسته شده است.

وی با تاکید بر نگاه واقع گرایانه در بودجه بندی سال 95 شهرداری مشهد اظهار داشت: گواه این ادعا رشد 2 درصدی نسبت به بودجه سال 94 است.

وی ترکیب بودجه سال 95 شهرداری مشهد را 21 درصد جاری و 79 درصد عمرانی اعلام کرد و گفت: تنوع بخشی به ابزارهای منابع مالی، جذب منابع از طریق فروش اوراق مشارکت، اصلاح ساختار سازمانی، چابک سازی سازمانی، پرهیز از اسراف و هزینه های زاید، توجه به زیرساختهای شهری و بهره مندی از سرمایه گذاریهای خارجی نیز از ویژگیهای این بودجه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: توجه به سیما و منظر شهری، حمل و نقل عمومی، واقعی کردن بودجه، رساندن به خودکفایی و کاهش وابستگی، مباحث مهندسی ارزش، احیای بافت های فرسوده شهری، اتمام طرح های نیمه تمام، استفاده از تولیدات داخلی و روش های نوین نیز از اولویتهای بودجه سال 95 شهرداری مشهد است.

شربتدار، واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی، درآمد های عمومی و سازمانها و شرکتهای وابسته را از منابع بودجه سال آینده شهرداری مشهد برشمرد و افزود: 33 درصد بودجه از محل درآمدهای عمومی، 35 درصد از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای، 27 درصد از محل واگذاری دارایی های مالی و 5 درصد نیز سهم سازمانهای و شرکتهای وابسته پیش بینی شده است.

وی درآمدهای عمومی شهرداری مشهد را نیز شامل عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و موسسات انتفاعی، درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمکهای دولتی، اعانات و هدایا دانست و افزود: سهم هر یک از این بخشها به ترتیب 39، 3، 4، 3، 7 و 44 درصد پیش بینی شده است.

وی با انتقاد از سهم 7 درصدی کمک های دولت در بودجه سال 95 شهرداری مشهد اظهار داشت: این درحالی است که هر ساله یک سوم از جمعیت کشور به مشهد سفر می کنند.

به گفته وی در بودجه سال 95 شهرداری مشهد هزار میلیارد تومان اعتبار برای قطار شهری پیش بینی شده که 200 میلیارد تومان سهم دولت، 200 میلیارد تومان سهم شهرداری و مابقی از محل فروش اوراق مدنظر قرار گرفته است.

وی سهم پیش بینی خدمات شهروندی در بودجه سال آینده شهرداری مشهد را نیز 76 میلیارد تومان اعلام کرد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

قدس: مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده شمالی شدن جریان‌ها در سطح زمین است و دمای هوا برای بیشتر نقاط استان روند کاهشی پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس: مناطق شمالی و مرکزی استان کمی تا قسمتی ابری در برخی نقاط با مه رقیق صبحگاهی یا غبار صبحگاهی گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

مناطق جنوبی صاف تا کمی ابری و در برخی نقاط گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی شده است.

کمینه و بیشینه دما نیز در مشهد به ترتیب سه و 15 درجه سلسیوس خواهد بود.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "مهدي مقوم" در نشست با  فرماندار اردكان كه به منظور بررسی و رفع مشکلات واگذاری تلفن ثابت شهرک صنعتی اردکان برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مخابرات استان و شهرستان اردکان پرداخت و از پشتیبانی مسئولین در پیشبرد اهداف مخابرات تشکر کرد.

وی افزود : با توجه بر لزوم توسعه و افزایش خدمت‌رسانی به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان، شرکت مخابرات استان زیرساخت‌های مخابراتی این شهرک را تامین می‌کند که بعد از اجرای کابل‌کشی داخل محوطه امکان ارائه سرویس‌های مخابراتی به شرکت‌های مستقر میسر می‌شود.

حسين اسماعیلی فرماندار اردكان نيز در اين نشست با تشکر از عملکرد مخابرات در شهرستان اردکان برپیگیری و رفع محدودیت‌های موجود در واگذاری تلفن ثابت به متقاضیان شهرک های صنعتی تاکید کرد.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست، کابل‌کشی فاز دوم مسکن مهر و شهرک بهزیستی اردکان بود که پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ شد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:50

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز کلیه عوامل اجرایی و نظارتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری با حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با تاکید براینکه مردم با بصیرت و فکر، انسانهای صالح را انتخاب کنند، تصریح کرد:  کسی که وقتی در مسند نشست خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد.

ایشان تاکید کردند: بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند. در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بنده همیشه به دست‌اندرکاران انتخابات می‌گویم پایتان را جای قرص بگذارید و آن جای قرص قانون است.

ایشان با مورد تاکید قرار دادن رعایت مُرّ قانون بیان داشتند: به نهادهای قانونی اهانت نشود. یک نهاد قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم. نه اینکه اشتباه نمی‌کند اما این دلیل نمی‌شود تضعیف کنیم. این باب اگر باز شود هرج و مرج خواهد شد. اذهان عمومی را مشوش نکنند. بگذارید مردم همچنان که حق است با شوق و ذوق و نشاط بروند سمت انتخابات. مردم را به انتخابات بدبین نکنند.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:50

به گزارش قدس آنلاین،‌ مجمع انتخاباتی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری شنبه هفته آینده برگزارمی شود و طی آن از میان ۱۰ کاندیدایی که برای حضور در این مجمع ثبت نام کرده و تایید صلاحیت هم شده اند،‌ رئیس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب خواهد شد.

بر این اساس محمود صیدانلو، سیامک حجت، سینا سعیدی، بابک سودمند، شهزاد کیانی، محمدرضا غفارزاده الماسی، محمود رضا رضایی، حسین شهریاری و حمیدرضا بتو همراه با فاطمه ابوالقاسمی کاندیداهای مجمع انتخاباتی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری هستند.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:50

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازجام‌جم ، براساس محتویات پرونده جسد صفدر رحمت‌آبادی ساعت 20 یکشنبه 19 آبان 92 در خودرویش در خیابان گلبرگ کشف شد. عامل جنایت با شلیک دو گلوله به سر معاون وزیر، او را به قتل رسانده بود. بررسی صحنه جنایت نشان می‌داد قاتل در داخل خودرو نشسته و به سوی قربانی شلیک کرده است. کارآگاهان در تحقیقات خود به یکی از بستگان مقتول ظنین شده و او را همراه همسرش در شرق تهران دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی ‌به ارتکاب این جنایت اعتراف کردند. مرد میانسال به کارآگاهان گفت از چندی قبل با مقتول اختلاف داشته‌ و به دنبال راهی برای انتقام بوده‌اند. روز حادثه با تهیه سلاح از همسرم خواستم با مرحوم رحمت‌آبادی قرار بگذارد. وقتی به محل قرار رسیدیم، همسرم در صندلی جلو نشست و من با پوشش زنانه پشت سر مقتول نشستم. پس از کمی صحبت سلاح را به سمت سر مقتول گرفته و دو گلوله شلیک کردم.

زن جوان نیز در بازجویی اظهارات همسرش را تائید کرد. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

براساس کیفرخواست، مرد جنایتکار متهم به قتل عمد و حمل و نگهداری سلاح و همسرش متهم به معاونت در قتل هستند.

15 مرداد سال گذشته جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد.

در این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شد، پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات دادگاه مرد میانسال را به قصاص و همسرش را به 15 سال حبس محکوم کردند. متهمان با اعتراض به این حکم، مدعی شدند با اعتقاد به مهدورالدم بودن مقتول، او را به قتل رسانده‌اند.

در ادامه پرونده برای محاکمه به شعبه 42 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و پس از گذشت یک سال، دیوان حکم صادره از سوی شعبه 74 را نقض کرد تا پرونده در شعبه هم‌عرض دوباره رسیدگی شود.

دیروز متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند. این در حالی است که با توجه به صغیر بودن فرزند مقتول، دادگاه برای ثبت درخواست او از رئیس قوه قضاییه استعلام گرفته و قرار شد از طرف او درخواست دیه شود.

جلسه دیروز نیز به صورت غیرعلنی برگزار شد و قضات پس از آخرین دفاعیات متهمان برای صدور حکم وارد شور شدند.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ روز دوشنبه هفته جاری ساعت ۱۱ یکی از دانشجویان رشته اقتصاد که سابقه سه ترم مشروطی دارد، به دلیل این‌که در یکی از دروس چهار واحده نمره‌ای پایین اخذ کرده به دفتر استاد مربوطه مراجعه و از وی می‌خواهد که به او نمره قبولی دهد. با توجه به این‌که استاد مربوطه اعتراض وی را وارد نمی‌دانسته، بنابراین نمره قبولی به این دانشجو نمی‌دهد که در حین دانشجو استاد را تهدید می‌کند که چنانچه نمره قبولی را نده با تیغی که به همراه دارد رگ دست خودش را خواهد زد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: از آنجا که استاد نمی‌تواند بر اساس احساسات به دانشجویان نمره دهد و به طور کلی در شان دانشگاه نیست که چنین کند، این دانشجو رگ دست خود را در مقابل استاد مربوطه می‌زند.

ابراهیمی ضمن اشاره به این‌که در این حین استاد به سرعت موضوع را با دیگر همکاران در میان گذاشته و از آنان کمک می‌خواهد، افزود: پس از این اتفاق به سرعت با یک آمبولانس دانشجو به بیمارستان فارابی منتقل و پس از درمان بعدازظهر همان روز مرخص می‌شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر این دانشجو در صحت کامل به سر می‌برد، بیان داشت: پس از مرخص شدن از بیمارستان این دانشجو را به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع دادیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در دانشگاه سازوکارهای قانونی برای رسیدگی به چنین مواردی وجود دارد. چنانچه دانشجویی به نمره خود اعتراض داشته باشد می‌تواند با مراجعه به دفتر نظارت و ارزیابی، شکایت خود را مطرح کند. در این هنگام دو استاد دیگر به بررسی امتحان مربوطه خواهند پرداخت تا پرداخت تا چنانچه حقی از دانشجو ضایع شده به دانشجو بازگردانده شود.

ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه این دانشجو حتی به این دفتر مراجعه نکرده و به یک باره دست به چنین اقدامی زده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز چنانچه این دانشجو به نمره خود اعتراض داشته باشد دانشگاه از مسبر قانونی  به این شکایت رسیدگی خواهد کرد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

نوع پوشش و لباسی که به تن می‌کنید، چنانچه تنگ باشد روی معده فشار وارد کرده و برگشت اسید معده را به مری تسهیل می‌کند و می‌تواند باعث تشدید رفلاکس اسید معده شود؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از لباس‌های آزادتر استفاده کنید.

تا جایی که می‌توانید، حجم وعده‌های غذایی را کاهش دهید. خوردن بیش از حد غذا شما را مستعد برگشت اسید معده می‌کند در حالی که پخش این وعده‌های غذایی در طول روز می‌تواند مانع از بروز چنین مشکلی شود.

مبتلایانی که سیگاری هستند، باید کشیدن سیگار را ترک کنند. نیکوتین ماهیچه‌های بین معده و مری را ضعیف می‌کند و همین امر باعث برگشت اسید از معده به سمت مری می‌شود. به علاوه، تنباکو نیز حجم تولید اسید را توسط معده افزایش می‌دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند اگر با مشکل رفلاکس معده دست به گریبانید، سعی کنید تا سه ساعت بعد از صرف غذا صاف بنشینید به طوری که غذا مسیر اصلی خود را به سمت سیستم گوارشی طی کند.

به گفته پزشکان، مبتلایان به رفلاکس معده باید از محرک‌هایی که باعث شروع این حالت می‌شود، مانند غذاهای چرب و‌‌ پرادویه، کافئین‌ و مصرف مشروبات الکلی دوری کنند.

جویدن آدامس از جمله راهکارهای ساده‌ای است که علاوه بر از بین بردن بوی نامطبوع سیر، بعد از صرف وعده غذا می‌تواند برای جلوگیری از رفلاکس معده مؤثر باشد. مطالعات نشان می‌دهد مبتلایان به بیماری برگشت اسید معده در صورتی که بعد از هر وعده غذا به مدت نیم ساعت آدامس بجوند، علائم بیماری در آنها به شدت کاهش می‌یابد. جویدن آدامس حجم بزاق دهان را افزایش می‌دهد.

از زمان‌های قدیم می‌گویند جوش شیرین برای سوزش سر دل خوب است و مطالعات دانشمندان مدرسه پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که جوش شیرین به خنثی شدن اسید معده کمک می‌کند. محققان مخلوط نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک لیوان آب را به مبتلایان به رفلاکس توصیه می‌کنند. اما در افرادی که به طور دائم سوزش معده دارند، ممکن است مصرف جوش شیرین علائم فرد را تشدید کند به طوری که نمک زیاد موجود در آن باعث بروز عوارض جانبی مانند التهاب و حالت تهوع می‌شود.

پژوهشگران با برخی مطالعاتی که انجام داده‌اند، بر این باورند که شیرین‌بیان می‌تواند علائم سوزش سر دل را آرام کند. محتویات در معرض اسیدی شدن قرار دارند از این رو، مصرف داروهای ضد اسیدمعده راه‌حل رهایی از این حالت نیست. شیرین‌بیان دارای ویژگی‌های طبیعی درمان ناراحتی‌های معده است. علاوه بر این، مصرف مقادیر بالای جوش شیرین عوارض جانبی نیز به همراه دارد که از این میان می‌توان به فشار خون بالا اشاره کرد.

بارداری و رفلاکس اسید معده

اغلب زنان باردار به دلیل ترشح زیاد هورمون پروژسترون از رفلاکس یا سوزش سر دل رنج می‌برند. این هورمون باعث آرامش ماهیچه‌های بدن هنگام بارداری شده و با شل نگه داشتن دریچه معده، مانع از ورود اسید معده به مری می‌شود. علاوه بر این، رحم در دوران بارداری مدام در حال بزرگ شدن است و به معده فشار وارد می‌کند و باعث برگشت اسید معده به مری می‌شود.

از آنجا که پر بودن معده یکی از عوامل بروز رفلاکس اسید معده و سوزش سر دل می‌شود، زنان باردار اگر صبح‌ها احساس رفلاکس اسید معده دارند، بهتر است در هر وعده غذایی، کم بخورند و نباید به یکباره احساس سیری زیاد کنند؛ به طوری که تعداد وعده‌های غذایی را بین پنج تا شش وعده کرده و حجم آن را کم کنند.

بهتر است مایعات را جرعه‌جرعه بنوشید. به عنوان مثال، به جای خوردن یک لیوان شیر به همراه وعده غذا، آن را جرعه‌جرعه بخورید.

از دیگر نکاتی که می‌تواند به شما کمک کند، این است که بعد از اتمام غذا کمی راه بروید، کارهای خانه را انجام دهید، بنشینید و کتاب بخوانید ولی دراز نکشید و کاری انجام ندهید که نیاز به خم شدن دارد زیرا این دو کار احتمال برگشت اسید معده را از معده به مری افزایش می‌دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که بلافاصله قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید. این عادت غلط غذایی سوزش سر دل را تشدید می‌کند. بهترین زمان برای خوردن غذا حداقل سه ساعت قبل از خواب است. همچنین برای افرادی که از این عارضه رنج می‌برند، باید شب‌ها موقع خواب سر و قفسه سینه خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهند. این کار مانع از برگشت اسید معده به مری می‌شود.

اطلاع از این که چه مواد غذایی باعث شروع رفلاکس می‌شود، در زنان باردار ممکن است وضعیت آنها را تشدید کند. چربی، کافئین، شکلات و کاکائو ‌ از جمله محرک‌هایی هستند که ممکن است در زنان باردار موجب برگشت اسید معده شود، ولی در همه افراد یکسان نیست.

در صورتی که تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی نتواند رفلاکس را در زنان باردار از بین ببرد، مصرف آنتی‌اسیدهای حاوی کلسیم و منیزیم در دوران بارداری بی‌ضرر است. ولی باید به خاطر داشته باشید که مصرف آنتی‌اسیدهای حاوی آلومینیوم به دلیل ایجاد یبوست و سمی بودن در مقادیر بالا در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:39

 این نمایش که برای گروه سنی 5 تا 9 سال تهیه شده، دارای ویژگی‌ خاص است که هم والدین و هم کودکان می‌توانند با این نمایش ارتباط برقرار کنند گفت‌و‌گو با «فرشید تمری» را با هم مرور می‌کنیم.
«سفر سندباد به ایران» نمایشی است مناسب گروه سنی 5 تا 9 سال که می‌تواند حس خوب نوستالوژیک را برای والدین و آموزش و ویژگی‌های یک تئاتر کودک را هم برای این گروه سنی به همراه داشته باشد و در واقع دو نسل دهه‌های 60 و 90 کنار هم قرار می‌گیرند و با نمایش براحتی ارتباط برقرار می‌کنند.  کمی از موضوع این نمایش برایمان بگویید:
- نمایش داستان پویانمایی سندباد است که سوار بر موج و باد می‌شود یک اژدها به بغداد حمله می‌کند و همه قصه‌گوها را می‌بلعد، فقط علاء‌الدین باقی می‌ماند که تنها راه نجات سلیمان که یک قصه‌گوی ایرانی است استفاده از داستان بزبزقندی یا همان بزبز زنگوله پا است که اژدها را نابود می‌کند و...
ارتباط مخاطب کودک و والدین با این نمایش چگونه است؟
- طی این چند اجرا ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار شده است، به محض آغاز نمایش و پخش موسیقی سندباد والدین به دوران کودکی‌شان برمی‌گردند و کودکان نیز با روایت داستان آن را بخوبی درک و تا پایان، نمایش را همراهی می‌کنند.
 با توجه به برقراری ارتباط با دو نسل کاملا متفاوت، شیوه اجرایی این نمایش را بر چه اساس قرار داده‌اید تا هر دو گروه سنی بتوانند با این کار ارتباط لازم را برقرار کنند؟
- شیوه نمایش روایی است چون با کودک مواجهیم نمی‌‌توانیم از تئاتر ارسطویی استفاده کنیم.گاه تئاتر ارسطویی هم ورود پیدا می‌کند. برای مثال از زمانی که نمایش از بغداد قرار است به ایران بیاید شیوه اجرایی نمایش متفاوت می‌شود در بخش ایران دکور رئال داریم، زیرا کودک نمی‌‌تواند خیلی هم فضا را تخیل کند. در بغداد شهرهایی گنبدی داریم و سعی کردیم به گونه‌ای کار در طراحی صحنه و کارگردانی انجام شود که کودک و والدین هر دو براحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
فضای تئاتر کودک را در شهرمان چگونه می‌بینید؟
- در حال حاضر در دنیایی که نامش عصر ارتباطات است بسر می‌بریم، اما به باور من عملاً ارتباط اصلی که همان خانواده با هم است در این میان کمرنگ شده است. دور هم در خانه می‌نشینیم، اما موبایل، تلویزیون و ماهواره ارتباط خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار داده اند. عناصر ارتباطی که خودشان ضدارتباط شده‌اند، و عناصر و ابزاری که قرار است بظاهر فاصله را کم کنند متأسفانه به عمق و شکاف رابطه‌ها هر روز می‌افزایند. من به عنوان یک هنرمند در عرصه تئاتر دلم می‌خواست حداقل برای دقایقی کودک و خانواده، کنار هم بنشینند، در واقع با توجه به خاطراتشان والدین کنار کودکانشان خاطره‌ای جدید درست کنند و کودکان دیروز و کودکان امروز کنار هم باشند.
 چه شد با کار کودک در دومین جشنواره تئاتر فجر مشهد حضور پیدا کردید؟
- اجرای عمومی نمایش «سفر سندباد به ایران» با دومین جشنواره تئاتر فجر همزمان به من پیشنهاد شد و اجرای جشنواره هم همزمان با اجرای عمومی داریم و از این رو با این نمایش به جشنواره آمدیم.
با توجه به مشکلات برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر مشهد، برای حل مشکلات برگزاری این جشنواره پیشنهادی دارید؟
- جشنواره فی نفسه فضای خوبی است. روزگاری مهم‌ترین خواسته در سطح استان و کشور برگزاری جشنواره و حضور در آن بود، اما متأسفانه گاه جشنواره‌ها تریبون سیاسی می‌شوند و کارکرد هنری خود را از دست می‌دهند. به هر حال جشنواره محل تعامل بین هنرمندان است، محل دانش افزایی، انتقال تجربه و آشتی تماشاچی با تئاتر است. به نظر من هنوز جشنواره تئاتر فجر مشهد به جشنواره فیلم فجر نرسیده است زیرا جشنواره فیلم توانسته مخاطب خودش را پیدا کند و امیدوارم بزودی در تئاتر هم به این مهم دست یابیم. اما نکته دیگر هم که قابل تأمل است در بخش مسابقه ایران در تئاتر فجر که مهم ترین بخش جشنواره تئاتری کشور است ما با شرایط عجیب و غریبی روبه‌رو هستیم که نمایش باید برای ورود به این بخش هیچ اجرای عمومی نداشته باشد و بخشنامه هم در این مورد وجود دارد. این در صورتی است که تئاتر هر چند حرفه‌ای هم باشد، اگر با مردم ارتباط برقرار نکند، تئاتر نیست.تجربه نشان می‌دهد هر چند تئاتر اجرای عمومی بیشتری داشته باشد عالی‌تر و موفق‌تر است و در واقع با هر اجرایی پخته‌تر می‌شود.لازم به ذکر است در این نمایش رضا بیابانی، آرزو شیخی، نیلوفر میرنژاد، سیدمهدی وحیدی، محیا قلی‌نیا، حمیدرضا شجری، فاطمه بختیاری، نیلوفر پناهی، حسام علی‌زاده، وحید حسین‌پور، مهری شمس و حسین رستمیان به ایفای نقش می‌پردازند. گفتنی است بزودی این نمایش برای مدارس مشهد نیز اجرایی در عصر خواهد داشت.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:02

این مطلب را دکتر متقی مقدم، فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری به مناسبت برگزاری کنفرانس علمی «بیماری‌های مادرزادی و ساختمان قلب» عنوان کرد و افزود: با پیشرفت‌های علمی که در حوزه پزشکی رخ داده امروز می‌توانیم در بیمارستان امام رضا(ع) همه درمان‌های تشخیصی (اکوکار دیوگرافی، آنژیوگرافی، کارهای غیرتهاجمی مثل بستن سوراخ‌های قلب، اعمال جراحی و...) را با وسایل خاص و تجهیزات روز دنیا برای کودکان انجام دهیم و از مرگ و معلولیت آن‌ها جلوگیری کنیم.
دبیر علمی این کنفرانس با بیان اینکه بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه مانند افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند، به خاطر شفا به مشهد می‌َآیند و ضمن زیارت حرم نورانی امام رضا(ع)، برای معالجه و درمان کودکان بیمار خود به این بیمارستان می‌آیند، بنابراین وظیفه ما در قبال این بیماران معصوم که بیشتر آن‌ها از وضع مالی مناسبی هم برخوردار نیستند، بسیار سنگین است.
دکتر متقی مقدم اظهار داشت: امروزه پیشرفت‌های زیادی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی کودکان صورت گرفته و هم اکنون در دنیا از روی شکم مادر می‌توانند بیماری قلبی جنین را تشخیص و به درمان آن اقدام کنند که خوشبختانه در شیراز و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه موفقیت‌های زیادی کسب شده و دانشگاه مشهد به عنوان قطب ارجاع بیماری‌های قلبی کودکان در شرق کشور شناخته می‌شود که سهم عمده‌ای در آموزش و درمان را بعهده دارد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره عوامل بروز بیماری‌های قلبی در کودکان گفت: عوامل ارثی، ژنتیکی و کروموزومی، عوامل محیطی، بیماری‌های مادر هنگام بارداری (سرخجه، توکسوپلاسموز و...)، بیماری‌های سیستمیک و زمینه‌ای مادر مثل دیابت و لوپوس، مصرف برخی داروها در دوران بارداری، مثل داروهای ضد تشنج و ضد انعقاد، داروهای شیمی درمانی، کمبود بعضی موادغذایی مثل روی و اسید فولیک، اشعه، مسمومیت، بعضی مواد مثل فلزات سنگین و حلال‌های آلی، دخانیات و موادمخدر، مصرف الکل، سوءتغذیه، فقر غذایی و رفتارهای تغذیه‌ای مادر در بروز بیماری‌های قلبی کودکان مؤثر است.
استاد بیماری‌های قلب و عروق کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص علایم این بیماری در کودکان نیز یادآور شد: بچه‌ای که از بدو تولد کبودی دارد و وقت گریه لبها و دهانش کبود می‌شود، تپش قلب شدید دارد و به اصطلاح قلبش تند می‌زند، تعریق بیش از حد بخصوص هنگام شیر خوردن، نداشتن رشد کافی، زودخسته شدن، نفس نفس زدن و اختلال در شیر خوردن از جمله علایم بیماری‌های قلبی در نوزادان و کودکان است که با مشاهده این علایم بهتر است به متخصص مراجعه شود، زیرا بسیاری از بیماری‌های قلبی کودکان با تشخیص و درمان به موقع بهبود می‌یابند، در حالی اگر به موقع درمان نشوند، موجب مرگ و یا معلولیت فرد تا پایان عمر خواهند شد.
دکتر علیزاده، دبیر اجرایی همایش و فوق تخصص قلب کودکان نیز در ادامه گفت: کنفرانس علمی «بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب» در روزهای یکم و دوم بهمن ماه در بیمارستان رضوی با حضور 250 نفر از استادان بنام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و متخصصان و فوق تخصص‌های قلب و عروق و کودکان با هدف آشنایی شرکت کنندگان و جامعه با درمان‌های جدید و اهمیت تشخیص به موقع در درمان موفق بیماران برگزار می‌شود و تازه‌های پزشکی در خصوص قلب و عروق کودکان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به 30 مقاله پذیرفته شده از سوی دبیرخانه تصریح کرد: در این همایش چهار پانل با موضوع‌های درمان‌های دارویی، شیوه‌های تشخیص، اکوکار دیوگرافی، ام- آر- آی سیتی آنژیوگرافی و... با رویکرد درمان‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی و همچنین دستاوردهای کشور توسط جراحان برگزار خواهد شد و رئیس انجمن قلب کودکان ایران، رئیس جامعه جراحان قلب کشور، رئیس انجمن قلب ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر استادان مطرح کشور در حوزه تخصصی قلب کودکان به ارایه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت.
دکتر علیزاده با بیان اینکه بیماری‌های قلبی کودکان بسیار هزینه‌بر و در صورت تشخیص و درمان نکردن به مرگ آن‌ها خواهد انجامید، اظهار امیدواری کرد: خیران سلامت نگاه خود را به این کودکان معصوم معطوف کنند و با کمک‌های خداپسندانه خود به این بیماران نیز کمک کنند تا هزینه‌های تشخیصی و درمانی آن‌ها تأمین شود.
شایان ذکر است، این همایش با همکاری انجمن قلب کودکان ایران، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اول بهمن ماه به مدت دو روز در سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصص رضوی برگزار خواهد شد.

- - , .

قدسیان...
ما را در سایت قدسیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ghodsian بازدید : 95 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:02